Wordt mijn behandeling bij PLU vergoed?

Veruit de meeste klachten waarmee je doorgaans naar een psycholoog gaat, worden vergoed vanuit de basisverzekering. Dat geldt ook voor de behandelingen die wij bieden. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van je polisvoorwaarden. Met een naturapolis betaal je een deel van de kosten zelf. Met een restitutiepolis krijg je vaak alle kosten vergoed of in ieder geval een groot deel. De zorgverzekeraar zal wel eerst aanspraak maken op het verplicht eigen risico (€ 385,-) en het aanvullende eigen risico als je hiervoor gekozen hebt tijdens het afsluiten van je zorgverzekering.

Ben je verzekerd bij Zorg & Zekerheid, Ditzo of De Amersfoortse dan wordt de behandeling alleen vergoed als zij hiervoor eerst toestemming hebben gegeven. Om deze toestemming te verkrijgen, stuur je je behandelplan naar hen op. Dit behandelplan kunnen wij opstellen na de intakefase.

Aanvullende verzekering

Bij PLU kunnen we je ook helpen bij klachten die niet binnen de basisverzekering vallen. Sommige van deze klachten worden vergoed vanuit aanvullende verzekeringen. Denk bijvoorbeeld aan levensfaseproblemen, stress, burn-out, overspannenheid en seksuologische zorg. Heb je geen aanvullende verzekering, dan kun je de factuur voor de behandeling van deze klachten niet indienen bij je zorgverzekeraar.

 

Onverzekerde zorg

Tenslotte bieden we ook behandelingen voor klachten die niet voor vergoeding in aanmerking komen. Onverzekerde zorg noemen we dit. Het gaat dan bijvoorbeeld om een aanpassingsstoornis, slaapstoornis of relatieproblemen. Kom je vanwege deze klachten bij PLU, dan betaal je de behandeling zelf en kun je de factuur niet indienen bij je zorgverzekeraar. Een verwijzing door de huisarts is in dit geval niet nodig.

Regel het online!

Op de website van Infomedics kun je veel zaken rondom de betaling van je rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:

● Status van je betaling controleren

Ga naar www.infomedics.nl. Je treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul de omschrijving (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of je rekening is betaald. Als dit niet het geval is kun je direct betalen via iDEAL.

● Hulp bij betaling van je rekening

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kun je kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kun je tegen kosten een betalingsregeling treffen. Verder vind je online meer informatie over het Infomedics Betaalplan.

● Veelgestelde vragen bekijken

Als je een vraag hebt, kun je het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kun je altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics. Heb je toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 2031 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).